Nüüd siis liigume edasi, tekitades endale mudeli. Näiteks võtame mudeli, millel on alus ja tiivikud.
Esmalt siis loome mudeli ja seejärel lisame talle detaili alus (alust (PrimaryPart) on meil vaja selleks, et kogu mudelit pärast liigutada ja see toimub aluse liigutamise abil):
local model = Instance.new("Model")
model.Name = "Tiivikud"
local alus = Instance.new("Part")
alus.Parent=model
alus.CFrame=CFrame.Angles(0,0,0)
alus.Size = Vector3.new(1, 0.6, 1)
alus.Position=Vector3.new(-20,0,20)
alus.Anchored = true
alus.BrickColor = BrickColor.new("Bright green")
pos = pos + Vector3.new(0, alus.Size.Y, 0)
model.Parent=game.Workspace
model.PrimaryPart = alus
Instance.new(“Model”) – lisame uue mudeli
alus.Parent=model – määratleme, et detail alus kuulub mudeli model alla
alus.CFrame – defineerimine aluse algasendi
pos – algasukoht mudeli järgmise osa jaoks
alus.Size.Y – detaili alus kõrgus (st suurus y-tasapinnal)
model.Parent=game.Workspace – määratleme, et mudel model kuulub Workspace’i alla
model.PrimaryPart = alus – määratleme, et detail alus on mudeli model peamine osa
alus.Parent=model – määratleme, et detail alus kuulub mudeli model alla
alus.CFrame – defineerimine aluse algasendi
pos – algasukoht mudeli järgmise osa jaoks
alus.Size.Y – detaili alus kõrgus (st suurus y-tasapinnal)
model.Parent=game.Workspace – määratleme, et mudel model kuulub Workspace’i alla
model.PrimaryPart = alus – määratleme, et detail alus on mudeli model peamine osa
Seejärel lisame detaili alus kohale tiivikud:
for i=4, 1, -1 do
local tiivik=Instance.new("Part")
tiivik.Parent=model
tiivik.Name="Tiivik"..i
if (i % 2 == 0) then
tiivik.Size=Vector3.new(10,0.2,1)
else
tiivik.Size=Vector3.new(1,0.2,10)
end
tiivik.Position=pos
tiivik.Anchored=true
tiivik.Color=Color3.fromRGB(255,122,122)
pos = pos + Vector3.new(0, tiivik.Size.Y, 0)
end
for i=4, 1, -1 do – for-tsükkel, kus i väärtusi vähendatakse on 4st 1ni, sammuga 1
Instance.new(“Part”) – lisatakse uus kujund
tiivik.Parent=model – määratletakse, et detail tiivik kuulub mudeli model alla
“Tiivik”..i – omistatakse tiivikule unikaalne nimi, 4. tiiviku nimi on Tiivik4, 3. tiiviku nimi on Tiivik3 jne
i % 2 == 0 – kui i jagamisel 2ga on jääk 0
pos – järgmise tiiviku algasukoha määramiseks vajalik info
Instance.new(“Part”) – lisatakse uus kujund
tiivik.Parent=model – määratletakse, et detail tiivik kuulub mudeli model alla
“Tiivik”..i – omistatakse tiivikule unikaalne nimi, 4. tiiviku nimi on Tiivik4, 3. tiiviku nimi on Tiivik3 jne
i % 2 == 0 – kui i jagamisel 2ga on jääk 0
pos – järgmise tiiviku algasukoha määramiseks vajalik info
Ja paneme tiivikud pöörlema, kasutades mudeli model alusdetaili alus:
while true do
model:SetPrimaryPartCFrame(model.PrimaryPart.CFrame * CFrame.Angles(0,math.rad(1),0))
wait()
end
Seekordseteks ülesandeks on:
- tekitada teine mudel:
- mis on esimese mudeli peal
- millel on samuti alusdetail
- millel on samuti paaris arv tiivikuid
- mille tiivikud on:
- teistusuguse kujuga
- teistsugust värvi
- mis pöörleb:
- vastupidises suunas
- teistsuguse kiirusega
Ja lõpetuseks väike ristsõna (Across tähendab paremale ja Down alla):