GDevelop, 9. kord

Jätkame pallimänguga, millega eelmisel korral alustasime. Selleks tuleb:

  • Avada GDevelop
  • Valida Open a Project
  • Vaikimisi peaks avanema kataloog (nt C:\Users\Kasutajanimi\GDevelop projects\My Projects1\), kuhu eelmisel korral sai mäng salvestatud ja sealt tuleb avada Game.json fail

Kõigepealt ettevalmistavad tegevused:

  • kõigepealt lisame endale objekti, mille vastu pall saab põrgata
    • liikuda aknasse Mang
    • lisada uus objekt
      • Objects -> Add a new object -> Sprite
        • reale Object Name sisestada objekti nimi (minul nt Takistus)
        • vajutada nupule Add an animation
        • lisada animatsioon Edit with Piskel
          • kui animatsioon on valmis salvestada see, vajutades lehe üleval paremas nurga olevale nupule Save
        • Apply
  • lisame stseenisisese muutuja, et pidada arvestust, milline Takistuse vaade kuvada
    • hiire parema klahviga vajutada mängualale
    • avanevast loetelust valida Scene properties
    • avanevast aknast valida Edit scene variables
    • + märgist lisada uus muutuja
    • nimetada muutuja ümber – vaikimisi väärtus, veerus Name, on Variable (mina nt panin muutujale nimeks muutuja_paig)
    • algväärtust pole vaja määrata
    • pärast muudatuste tegemist vajutada Apply
  • seejärel tekitame endale mitu erinevat Takistuste vaadet
    • aktiveerida Project Manager menüü (ikoon akna vasakul üleval nurgas, menüü File Edit jne all)
    • External layouts -> Click to add an external layout
    • vaate ümbernimetamiseks
      • hiire parema klahviga viimati lisatud stseeni peale vajutada
      • avanevast menüüst valida Rename
      • sisestada uus nimetus (nt panin mina stseenile nimeks Paigutus1, Paigutus2, Paigutus3 – NB! nimetused peavad olema ühesugused ja erinema teineteisest vaid numbri võrra, kasutame seda edaspidises programmis ja näide on tehtud 3 erineva vaate peale)
      • vajutada Enter
    • vajutada lisatud vaate peale
      • avanevas aknas nupule Choose the Scene
        • avanevas aknas valida mängustseen (minul nt Mang)
        • Choose
      • avanenud lehele tekitada Takistuste muster
    • korrata seda kõigi lisatud vaadetega
  • kui erinevad vaated on valmis tehtud, siis liikuda lehele Mang (Events)
    • esmalt tekitame endale juhusliku numbri 1 ja 3 vahel
      • lisada At the beginning of the scene juurde uus alamsündmus
        • hiire parema klahviga vajutada hallil alal
        • avanevas menüüs valida Add Sub Event
        • Add action
          • Variables -> Value of a scene variable
          • Variable reale valida muutuja_paig
          • Modification’s sign reale valida = (equal to)
          • Value reale Random(2)+1 (tekitatakse juhuslik number 1 ja 3 vahel)
          • OK
      • lisada At the beginning of the scene juurde uus alamsündmus
        • hiire parema klahviga vajutada hallil alal
        • avanevas menüüs valida Add Sub Event
        • Add action
          • External layouts -> Create objects from external layout
          • Name of the external layout reale kirjutada “Paigutus”+ToString(Variable(muutuja_paig)) (selle tulemusena tekitatakse eelnevalt loodud Takistuste vaate nimi, mis koosneb kahes osast – 1) sõnast “Paigutus” ja 2) stseenisisese muutuja muutuja_paig väärtusest (st numbrist), mis on teisendatud tekstiks (ToString funktsioon))
          • OK

Edasi lisame mängule funktsionaalsust veelgi – et Pall põrkuks Takistustelt ja et Takistused kustuksid, kui Pall on nendega kokku põrganud:

  • lehele Mang (Events) lisame uue sündmuse:
    • Add a new empty event
      • Add condition
        • Common conditions for all objects -> Collision -> Collision
        • esimesele Object reale valida Pall
        • teisele Object reale valida Takistus
        • OK
      • Add action
        • Bounce -> Bounce -> Bounce off another object
        • Object reale valida Pall
        • The objects to bounce on reale valida Takistus
        • OK
      • Add action
        • Common actions for all objects -> Objects -> Delete an object
        • Object reale valida Takistus
        • OK

Seekordseks ülesandeks on lisada punktiarvestus:

  • vihje nr 1: vaja on stseenisisest muutujat
  • vihje nr 2: vaja on tekstikasti, kus tulemus kuvada
  • vihje nr 3: kõik vajalikud sündmused on seotud Palli ja Takistuse põrkumisega

Kui see kõik on tehtud, siis tuleb muudatused ka salvestada: File -> Save