GDevelop, 8. kord

Seekord võtame ette uue mängu loomise. Mänguks on pallimäng, milles on vaja platvormi liigutada selliselt, et pall saaks platvormilt üles põrgata.

Alustamiseks:

  • Avada GDevelop
  • Valida Create a New Project
  • Nimekirjast Starters valida Empty Game

Kõigepealt siis ettevalmistavad tegevused:

  • esmalt uue stseeni loomine:
    • aktiveerida Project Manager menüü (ikoon akna vasakul üleval nurgas, menüü File Edit jne all)
    • Scenes -> Click to Add New Scene
    • stseeni ümbernimetamiseks
      • hiire parema klahviga viimati lisatud stseeni peale vajutada
      • avanevast menüüst valida Rename
      • sisestada uus nimetus (nt panin mina stseenile nimeks Mang)
      • vajutada Enter
  • liikuda lisatud stseenile, vajutades stseeni nime peale
  • lehele Mang lisada 3 objekti (Palli ja Aluse jaoks Objects -> Add a new object -> Sprite ning Seina jaoks Tiled Sprite):
    • reale Object Name sisestada objekti nimi (minul nt vastavalt Pall ja Alus ja Sein)
    • vajutada nupule Add an animation
    • lisada animatsioon Edit with Piskel
      • kui animatsioon on valmis salvestada see, vajutades lehe üleval paremas nurga olevale nupule Save
    • lisada Pallile uus käitumisviis:
      • liikuda lehel Behaviors
        • vajutada nupule Add a behavior to the object
        • avanevas aknas on 2 lehte – Installed Behaviors ja Search new behaviors
          • valida Search new behaviors
          • valida Bounce
          • avanevas aknas valida Install in project
        • lehele Installed Bahaviors tekkis uus käitumisviis Bounce – vajutada sellele
    • tehtud muudatuste salvestamiseks vajutada Apply
  • paigutada lisatud objektid mängualale:
    • Pall ja Alus mänguala alumisse ossa selliselt, et Pall paikneb Aluse peal
    • Sein mänguala piirama (mängualast veidi väljapoole) – ülevalt, vasakult ja paremalt
  • liikuda sündmuste lehele Mang (Events)
    • anda pallile esialgne hoog:
      • Add a new empty event
        • Add condition
          • Scene -> At the beginning of the scene
          • OK
        • Add action
          • Common actions for all objects -> Movement -> Add a force (Angle)
          • Object reale valida Pall
          • Angle reale kirjutada nt –45
          • Speed (in pixels per second) reale nt 150 (mida suurem number, seda kiiremini pall liigub)
          • aktiveerida nupp Permanent
          • OK
    • juhtida Aluse liikumist ja tagada, et Alus ei liiguks mängualast välja:
      • Add a new empty event
        • Add condition
          • Keyboard -> Key Pressed (text expression)
          • Expression generating the key to test reale kirjutada (koos jutumärkidega) “Left”
          • OK
        • Add condition
          • Common conditions for all objects -> Position -> Compare X position of an object
          • Object reale valida Alus
          • Sign of the test reale valida > (greater than)
          • Value to compare reale kirjutada 0 (mänguala vasaku serva koordinaat x-teljel)
          • OK
        • Add action
          • Common actions for all objects -> Movement -> Add a force
          • Object reale valida Alus
          • Speed X axis (in pixels per second) reale kirjutada nt 300 (negatiivne väärtus liikumise vasakule poole)
          • Speed Y axis (in pixels per second) reale kirjutada nt 0 (üles-alla liikumist ei praegu ei kasuta)
          • aktiveerida nupp Instant
          • OK
      • Add a new empty event
        • Add condition
          • Keyboard -> Key Pressed (text expression)
          • Expression generating the key to test reale kirjutada (koos jutumärkidega) “Right”
          • OK
        • Add condition
          • Common conditions for all objects -> Position -> Compare X position of an object
          • Object reale valida Alus
          • Sign of the test reale valida < (less than)
          • Value to compare reale kirjutada:
            • 800 (mänguala parema serva koordinaat x-teljel)
            • – (miinusmärk)
            • Σ “abc”

              • Common expressions for all objects -> Size -> Width
                • avanevast aknast valida Object reale Alus
                • Apply
          • Value to compare real peaks selle tulemusena olema 800-Alus.Width()
          • OK
        • Add action
          • Common actions for all objects -> Movement -> Add a force
          • Object reale valida Alus
          • Speed X axis (in pixels per second) reale kirjutada nt 300 (positiivne väärtus tagab liikumise paremale poole)
          • Speed Y axis (in pixels per second) reale kirjutada nt 0 (üles-alla liikumist ei praegu ei kasuta)
          • aktiveerida nupp Instant
          • OK
    • lisada põrkumised erinevatelt pindadelt
      • esmalt Aluse pealt
        • Add a new empty event
          • Add condition
            • Common conditions for all objects -> Collision -> Collision
            • esimesele Object reale valida Pall
            • teisele Object reale valida Alus
            • OK
          • Add action
            • Bounce -> Bounce -> Bounce off another object
            • Object reale valida Pall
            • The objects to bounce on reale valida Alus
            • OK
      • seejärel Seintelt
        • Add a new empty event
          • Add condition
            • Common conditions for all objects -> Collision -> Collision
            • esimesele Object reale valida Pall
            • teisele Object reale valida Sein
            • OK
          • Add action
            • Bounce -> Bounce -> Bounce off another object
            • Object reale valida Pall
            • The objects to bounce on reale valida Sein
            • OK

Ja seekordseks ülesandeks on:

  • lisada tekstikast mängujuhisega
  • lisada info selle kohta, et mäng on läbi, kui pall on liikunud Alusest allapoole
    • vihje nr 1: tuleb tekitada eraldi tekstikast
    • vihje nr 2: tekstikast tuleb lisada mängualale
    • vihje nr 3: tekstikast tuleb stseeni alguses ära peita
    • vihje nr 4: tekstikast tuleb kuvada siis, kui palli y-koordinaat on suurem kui Aluse y-koordinaat

Kui kõik vajalik on tehtud, siis esmalt tuleb jätta meelde kataloogi aadress – see on kuvatud akna ülemisse vasakusse serva (C:\Users\Kasutajanimi\GDevelop projects\My Projects1\) tuleb muudatused ka salvestada: File -> Save

Seekordseks nuputamisülesandeks on krüptogramm.